Najczęstsze błędy
Błąd 401 – Brak autoryzacji – Access token expired
Błąd oznacza, że wygasł token autoryzacyjny Allegro.
Usunięcie błędu
Aby usunąć błąd, należy wejść w sekcję zarządzania kontem -> w głównym oknie programu klikając Konta i oferty -> Konfiguracja kont -> tutaj dwukrotnym kliknięciem wybrać konto, które poddajemy edycji, a następnie wybierz Pobierz tokeny… oraz zapisz zmiany poprzez kliknięcie OK. Operację prezentuje poniższy film:
Przyczyna błędu i prewencja
Tokeny są ważne 12h i w tym czasie muszą zostać odnowione – jeśli wygasną, wymagane będzie ponowne ich pobranie. W normalnym trybie PriceWizard oraz usługa PriceWizardService dbają o regularne odnawianie tokenów.
Dodatkowo tokeny zostają odwołane w momencie:
- Wygenerowania nowej pary tokenów (np. w przypadku pracy wielostanowiskowej. Dlatego zalecane jest uruchamianie usługi PriceWizardService tylko na jednym stanowisku – zapobiegnie to „kradzieży” tokenów pomiędzy aplikacjami).
- Zmiany hasła do konta Allegro.
PriceWizard w prawym dolny rogu informuje, kiedy ostatnio udało mu się odnowić tokeny.
Nie mogę znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie
PriceWizard wyposażony jest w zaawansowane narzędzie służące diagnostyce. Można z niego skorzystać z dowolnym momencie. W tym celu uruchom program oraz kolejno: Program -> Zaawansowane -> Narzędzie diagnostyczne
W sekcji opis problemu, zalecamy umieścić możliwie najbardziej szczegółowy opis błędu (1). Jeśli jest problem z jakąś konkretną aukcją – niezbędny będzie jej numer. Nieocenioną pomocą mogą być wszystkie dodatkowe informacje takie jak zrzuty ekranu (2). Opcjonalnie można również spakować swoją bazę danych i wysłać ją do analizy (3). Jeśli mail widoczny w głównym oknie programu różni się od maila do którego mamy aktywnie dostęp, w tym miejscu (4) można umieścić dodatkowy adres e-mail. Wtedy odpowiedź trafi na dwie skrzynki – zarówno tą widoczną przy licencji, jak i dodatkową, wprowadzoną w tym miejscu. Jeśli wszystkie dane są prawidłowe wystarczy wybrać Prześlij raport (5).